Co nowego?

Aktualności

ZAPRASZAMY SZKOŁY PODSTAWOWE DO UDZIAŁU!

Opublikowano: 11.10.2021 / kategoria: Aktualności

ZAPRASZAMY SZKOŁY PODSTAWOWE DO UDZIAŁU!

Rusza druga część międzynarodowego pilotażu Narzędzia do diagnozowania funkcjonowania poznawczego i stylów uczenia się dzieci w wieku 11-14 lat.

Za nami pilotaż narzędzia elektronicznego do diagnozowania procesów poznawczych i stylów uczenia się dzieci w wieku 6-10 lat zrealizowany w okresie marzec – czerwiec 2021.  Łącznie w pilotażu uczestniczyło aż  24 szkół, 149 nauczycieli, oraz zostało zdiagnozowanych 981 uczniów.

W związku z rozpoczęciem drugiego etapu pilotażu,  serdecznie zapraszamy publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe do dołączenia do projektuFostering children’s learning process and cognitive abilities through holistic approach and innovative methods – PRO-LEARN” oraz do udziału w badaniu pilotażowym Narzędzia do diagnozowania funkcjonowania poznawczego i stylów uczenia się dzieci w wieku 11-14 lat PRO-LEARN Teens! Projekt jest realizowany w ramach sektora Edukacji Szkolnej programu Erasmus+ przez szkoły i instytucje z pięciu krajów Unii Europejskiej  – Polska, Cypr, Rumunia, Grecja i Włochy.

Narzędzie PRO-LEARN Teens jest to elektroniczne narzędzie psychometryczne do diagnozowania funkcji poznawczych (uwaga, spostrzeganie, myślenie, pamięć)
i rozpoznawania preferowanego stylu uczenia się dzieci  (wzrokowy, słuchowy, czytanie/pisanie, kinestetyczny) w wieku od 11 do 14 lat opracowywane przez ekspertów w ramach ww. projektu. Dzięki tym szczegółowym badaniom będziemy mogli określić, w jaki sposób każdy z uczniów uczy się najefektywniej, co przyczyni się do skuteczniejszej nauki dzieci i rozwoju ich funkcji poznawczych, a co za tym idzie, do osiągania większych sukcesów zarówno w nauce jak i w późniejszym życiu.

Obecnym etapem rozwoju narzędzia psychometrycznego jest pilotaż polegający na zgromadzeniu jak największej ilości danych potrzebnych do analizy psychometrycznej i standaryzacji narzędzia. Test składający się z części samooceny i ćwiczeń wypełniają uczniowie pod nadzorem nauczycieli. Badanie narzędziem jest całkowicie anonimowe.

Termin realizacji programu pilotażowego to listopad 2021 – luty 2022.

Szkoły biorące udział w pilotażu oraz szkolni koordynatorzy pilotażu otrzymają zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w międzynarodowym projekcie oraz dostęp do wszystkich finalnych zasobów i rezultatów projektu PRO-LEARN. Udział w projekcie jest bezpłatny.

A już 19 października o godz. 14:00 organizujemy Webinarium informacyjne dla wszystkich zainteresowanych szkół, dyrektorów, nauczycieli oraz specjalistów szkolnych. W trakcie Webinarium zaprezentujemy szczegółowo narzędzie, przebieg pilotażu oraz odpowiemy na wszystkie pytania.

Zgłoszenia do udziału w projekcie oraz Webinarium należy dokonać poprzez wypełnienie poniższego formularzahttps://forms.gle/mST1SPhhhHaz99au8 do 18 października 2021.

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailowy: anna.bartosiewicz@oic.lublin.pl lub bezpośrednio pod numer telefonu: +48 81 710-46-40/ +48 533 328 495.