Rusza druga część międzynarodowego pilotażu Narzędzia do diagnozowania funkcjonowania poznawczego i stylów uczenia się dzieci w wieku 11-14 lat.
Za nami pilotaż narzędzia elektronicznego do diagnozowania procesów poznawczych i stylów uczenia się dzieci w wieku 6-10 lat zrealizowany w okresie marzec – czerwiec 2021. Łącznie w pilotażu uczestniczyło aż 24 szkół, 149 nauczycieli, oraz zostało zdiagnozowanych 981 uczniów.
W związku z rozpoczęciem drugiego etapu pilotażu, serdecznie zapraszamy publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe do dołączenia do projektu “Fostering children’s learning process and cognitive abilities through holistic approach and innovative methods – PRO-LEARN” oraz do udziału w badaniu pilotażowym Narzędzia do diagnozowania funkcjonowania poznawczego i stylów uczenia się dzieci w wieku 11-14 lat PRO-LEARN Teens! Projekt jest realizowany w ramach sektora Edukacji Szkolnej programu Erasmus+ przez szkoły i instytucje z pięciu krajów Unii Europejskiej – Polska, Cypr, Rumunia, Grecja i Włochy.
Narzędzie PRO-LEARN Teens jest to
elektroniczne narzędzie psychometryczne do diagnozowania funkcji poznawczych
(uwaga, spostrzeganie, myślenie, pamięć)
i rozpoznawania preferowanego stylu uczenia się dzieci (wzrokowy, słuchowy, czytanie/pisanie,
kinestetyczny) w wieku od 11 do 14 lat opracowywane przez ekspertów w ramach
ww. projektu. Dzięki tym szczegółowym badaniom będziemy mogli określić, w jaki
sposób każdy z uczniów uczy się najefektywniej, co przyczyni się do
skuteczniejszej nauki dzieci i rozwoju ich funkcji poznawczych, a co za tym
idzie, do osiągania większych sukcesów zarówno w nauce jak i w późniejszym
życiu.
Obecnym etapem rozwoju narzędzia psychometrycznego jest pilotaż polegający na zgromadzeniu jak największej ilości danych potrzebnych do analizy psychometrycznej i standaryzacji narzędzia. Test składający się z części samooceny i ćwiczeń wypełniają uczniowie pod nadzorem nauczycieli. Badanie narzędziem jest całkowicie anonimowe.
Termin realizacji programu pilotażowego to listopad 2021 – luty 2022.
Szkoły biorące udział w pilotażu oraz szkolni koordynatorzy pilotażu otrzymają zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w międzynarodowym projekcie oraz dostęp do wszystkich finalnych zasobów i rezultatów projektu PRO-LEARN. Udział w projekcie jest bezpłatny.
A już 19 października o godz. 14:00 organizujemy Webinarium informacyjne dla wszystkich zainteresowanych szkół, dyrektorów, nauczycieli oraz specjalistów szkolnych. W trakcie Webinarium zaprezentujemy szczegółowo narzędzie, przebieg pilotażu oraz odpowiemy na wszystkie pytania.
Zgłoszenia do udziału w projekcie oraz Webinarium należy dokonać poprzez wypełnienie poniższego formularza: https://forms.gle/mST1SPhhhHaz99au8 do 18 października 2021.
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailowy: anna.bartosiewicz@oic.lublin.pl lub bezpośrednio pod numer telefonu: +48 81 710-46-40/ +48 533 328 495.