Co nowego?

Aktualności

Rusza międzynarodowy pilotaż Narzędzi do diagnozowania funkcjonowania poznawczego i stylów uczenia się dzieci w wieku 6-14 lat. ZAPRASZAMY SZKOŁY PODSTAWOWE DO UDZIAŁU!

Opublikowano: 09.02.2021 / kategoria: Aktualności

Rusza międzynarodowy pilotaż Narzędzi do diagnozowania funkcjonowania poznawczego i stylów uczenia się dzieci w wieku 6-14 lat. ZAPRASZAMY SZKOŁY PODSTAWOWE DO UDZIAŁU!

Serdecznie zapraszamy szkoły podstawowe, nauczycieli i rodziców do udziału w projekcie “Fostering children’s learning process and cognitive abilities through holistic approach and innovative methods – PRO-LEARN” realizowanym w ramach programu Erasmus+ przez szkoły i instytucje z pięciu krajów Unii Europejskiej  – Polska, Cypr, Rumunia, Grecja i Włochy.

Celem projektu jest wspieranie rozwoju zdolności poznawczych, umiejętności efektywnego uczenia się dzieci oraz maksymalizacja potencjału rozwojowego dziecka poprzez opracowanie, przetestowanie oraz wdrożenie obszernego modelu wsparcia rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 6 do 14 lat.

W ramach projektu opracowujemy dedykowane narzędzia elektroniczne do diagnozy stylów uczenia się oraz stylów poznawczych dzieci, materiały dydaktyczne dla nauczycieli w zakresie neuropedagogiki oraz interaktywne materiały edukacyjne dla uczniów. Na obecnym etapie realizacji projektu, chcielibyśmy zaprosić wszystkie szkoły podstawowe do udziału w międzynarodowym pilotażu narzędzi diagnostycznych:

  1. Narzędzie elektroniczne do diagnozowania procesów poznawczych i stylów uczenia się dzieci w wieku 6-10 lat. Grupa docelowa: 100 nauczycieli i 100 rodziców w każdym kraju. Z uwagi na wiek, ocena dziecka następuje na podstawie obserwacji nauczyciela i/lub rodzica, opiekuna prawnego.
  2. Narzędzie elektroniczne do diagnozowania procesów poznawczych i stylów uczenia się dzieci w wieku 11-14 lat. Grupa docelowa: 100 uczniów w każdym kraju

Pilotaż obejmuje nauczycieli, rodziców oraz dzieci w wieku od 6 do 14 lat.  Obydwa narzędzia są całkowicie anonimowe. Celem pilotażu jest zebranie jak największej ilości danych potrzebnych do analizy psychometrycznej i standaryzacji narzędzi.

Terminy realizacji programu pilotażowego są następujące:

  1. Pilotaż narzędzia elektronicznego do diagnozowania procesów poznawczych i stylów uczenia się młodszych dzieci w wieku 6-11 lat:  luty – czerwiec 2021.
  2. Pilotaż narzędzia elektronicznego do diagnozowania procesów poznawczych i stylów uczenia się starszych dzieci w wieku 11-14 lat: wrzesień – grudzień 2021.

Szkoły biorące udział w pilotażu oraz szkolni koordynatorzy pilotażu otrzymają zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w międzynarodowym projekcie oraz dostęp do wszystkich finalnych zasobów i rezultatów projektu PRO-LEARN. Nauczyciele szkół biorących udział w pilotażu będą mieć również możliwość udziału w bezpłatnych szkoleniach z zakresu neuropedagogiki. Udział w projekcie jest bezpłatny.

Zgłoszenia należy dokonać poprzez wypełnienie poniższego formularza elektronicznego: TUTAJ

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailowy: anna.bartosiewicz@oic.lublin.pl lub bezpośrednio pod numer telefonu: +48 81 710-46-40/ +48 533 328 495.

Zgłoszenia szkół przyjmujemy do końca lutego 2021 r.