Co nowego?

Aktualności

Komunikat ws. projektu „Krok do biznesu”

Opublikowano: 16.02.2012 / kategoria: Aktualności

Komunikat ws. projektu „Krok do biznesu”

Środki finansowe na rozwój przedsiębiorczości mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez Beneficjenta pomocy.

Środki finansowe na rozwój przedsiębiorczości mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez Beneficjenta pomocy (w tym m.in. na środki transportu, środki obrotowe, składniki majątku trwałego, koszty drobnych prac remontowych i budowlanych).

Środki finansowe na rozwój przedsiębiorczości powinny służyć pokryciu wydatków inwestycyjnych umożliwiających funkcjonowanie nowego przedsiębiorstwa, a nie stanowić pomocy operacyjnej służącej pokryciu kosztów bieżącej działalności przedsiębiorstwa (np. czynsz, reklama, promocja, ubezpieczenia).

Podstawowe wsparcie pomostowe zostanie wypłacone przysługuje tylko osobom, które otrzymają środki finansowe na rozwój przedsiębiorczości pod warunkiem uczestniczenia i ukończenia przez Przedsiębiorcę podstawowego bloku szkoleniowo-doradczego realizowanego przez Beneficjenta (Projektodawcę) w ramach projektu.

W ramach podstawowego wsparcia pomostowego przedsiębiorca może sfinansować wydatki, których rodzaj określa poniższy zamknięty katalog:

  • koszty ZUS,
  • koszty administracyjne (w tym koszty czynszu lub wynajmu pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą),
  • koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za wodę, gaz, energię elektryczną, cieplną),
  • koszty opłat telekomunikacyjnych,
  • koszty usług pocztowych,
  • koszty usług kserograficznych,
  • koszty usług księgowych,
  • koszty związane z ubezpieczeniem osób i/lub mienia związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą,
  • koszty usług prawnych,
  • koszty drobnych materiałów biurowych,
  • koszty działań informacyjno-promocyjnych.