Na zlecenie Komisji Europejskiej, Europejskie Forum Kształcenia i Szkolenia Zawodowego (EfVET) w partnerstwie z Polską Fundacją Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland” jako koordynatorem krajowym rozpoczyna ogólnopolski pilotaż nowej wersji narzędzia SELFIE WBL skierowanego do uczniów, nauczycieli oraz dyrektorów szkół kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz pracodawców. Przedsięwzięcie realizowane jest w okresie wrzesień 2020 – styczeń 2021 r.
SELFIE (autorefleksja nad efektywnym uczeniem się przez wspieranie innowacji za pomocą technologii edukacyjnych, ang. Self-reflection on Effective Learning by Fostering Innovation through Educational technologies) jest narzędziem zaprojektowanym przez Komisję Europejską, aby pomóc szkołom włączyć technologie cyfrowe w proces nauczania, uczenia się i oceny uczniów w celu osiągania lepszych wyników edukacyjnych. Składa się ono z serii pytań zachęcających do refleksji, skierowanych do uczniów, nauczycieli oraz dyrektorów szkół poświęconych technologiom cyfrowym wykorzystywanym przez szkoły.
Więcej o SELFIE: https://ec.europa.eu/education/schools-go-digital_pl
Obecnie rozpoczynamy ogólnopolski pilotaż nowej wersji narzędzia SELFIE w kontekście uczenia się w miejscu pracy (WBL – Work-Based Learning). Testowanie narzędzia rozpocznie się już w październiku br. Pilotaż będzie prowadzony jednocześnie we Francji, w Niemczech, na Węgrzech i w Polsce. Jest to niepowtarzalna okazja dla szkół aby włączyć się w inicjatywę Komisji Europejskiej.
Do udziału w pilotażu SELFIE WBL zapraszamy: szkoły branżowe I i II stopnia, technika, szkoły policealne oraz pracodawców współpracujących ze szkołami kształcenia i szkolenia zawodowego z całej Polski.
Poniżej przekazujemy kilka informacji o pilotażu:
- Rozpoczęcie pilotażu planowane jest na październik 2020 roku
- W pilotażu powinno wziąć udział 40% uczniów danej szkoły oraz 40% nauczycieli – jest to warunek konieczny
- Pilotaż obejmuje testowanie narzędzia SELFIE WBL oraz udział w 2 grupach fokusowych (nauczyciele i uczniowie)
- Szkoła powinna zgłosić do pilotażu przynajmniej 1 przedsiębiorstwo z którym współpracuje
- Pilotaż jest bezpłatny, ani szkoła ani przedsiębiorstwo nie ponosi żadnych kosztów związanych z udziałem
- Pilotaż jest całkowicie anonimowy i dobrowolny, a zabrane wyniki zostaną opracowane w postaci zbiorczego sprawozdania dla szkoły. Sprawozdanie może stanowić punkt wyjścia do rozmowy na temat stosowania technologii cyfrowych w nauczaniu i uczeniu się i do określenia planu działania zorientowanego na uzyskanie poprawy w tym zakresie.
- Odpowiedź na zestaw pytań, na których narzędzie się opiera, zajmuje ok. 20-30 minut
- Wszystkie gromadzone dane pozostają anonimowe, a sprawozdanie trafia wyłącznie do dyrektora konkretnej szkoły i nie jest dalej udostępniane
- Można wziąć udział w ocenie na komputerze, tablecie lub smartfonie
W podziękowaniu za współpracę każda szkoła biorąca udział w pilotażu otrzyma:
- SZKOLNY CERTYFIKAT wydany przez Fundację „OIC Poland” dotyczący udziału w międzynarodowym, pionierskim programie pilotażowym
- ZAŚWIADCZENIE dla szkolnego koordynatora pilotażu oraz dla szkoły
- Szczegółowy raport w wersji elektronicznej
W podziękowaniu za współpracę każde przedsiębiorstwo biorąca udział w pilotażu otrzyma:
- ZAŚWIADCZENIE o udziale w pilotażu
ABY ZGŁOSIĆ SZKOŁĘ DO UDZIAŁU W PILOTAŻU, NALEŻY WYPEŁNIĆ:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
ZGŁOSZENIA SZKÓŁ PRZYJMUJEMY DO 8 WRZEŚNIA 2020 r.
Szkoła powinna również wyznaczyć osobę do koordynacji pilotażu.
W razie jakichkolwiek pytań lub potrzeby dalszych informacji prosimy o kontakt.
Osoba do kontaktu:
Anna Bartosiewicz
Specjalista ds. Projektów
tel. +48 81 710 46 40
kom. 533 328 495
e-mail: anna.bartosiewicz@oic.lublin