wybierz język
  • Polski
  • strona główna
  • mapa serwisu
  • kontakt
  • Fundacja
  • Aktualności
  • Projekty UE
  • Szkolenia
  • Fundusz Pożyczkowy
  • Studia podyplomowe
  • WSEI
  • Kontakt
  • Studia podyplomowe
  • Rachunkowość w JST

Studia podyplomowe

  • Doradca Biznesowy Podmiotów Ekonomii Społecznej
  • MBA in Marketing
    • Czym są studia MBA
    • Adresaci
    • Cel i korzyści MBA
    • Program MBA
    • Rekrutacja
    • Formularz zgłoszeniowy
  • Master in Business Management
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Innowacyjne metody doradztwa zawodowego dla nauczycieli
  • Mediacje i negocjacje - biznesowe, sądowe i pozasądowe
  • Międzynarodowe prawo biznesu
  • Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
  • Rachunkowość przedsiębiorstw
  • Rachunkowość w JST
  • Zarządzanie projektami europejskimi w nowej perspektywie
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • DOKUMENTY DO POBRANIA

Newsletter

Jeżeli chcesz być na bieżąco z informacjami podaj swój e-mail

Zadaj pytanie
naszemu
Ekspertowi

Formularz kontaktowy
Firmy utworzone
przy wsparciu Fundacji
"OIC Poland"

polskie filtry adblock

 

Znajdź nas na Facebooku

Rachunkowość w JST

 

 

 

 


Cel:

Celem studiów jest zdobycie przez uczestników praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu rachunkowości, koniecznej do skutecznego i efektywnego wykonywania zawodu Głównego Księgowego jednostkach sektora finansów publicznych.

Dla kogo:  

Studia adresowane są do pracowników działów ekonomiczno-księgowych zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych oraz inne osoby pragnące poszerzyć swoja wiedzę z zakresu rachunkowości budżetowej.

Program:

Nazwa modułu Liczba godzin
   Prawno-finansowe podstawy  funkcjonowania samorządu terytorialnego
          prawnoustrojowe podstawy JST
          zadania publiczne JST
8
   Budżet jednostek samorządu terytorialnego
         planowane dochody budżetu JST, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych
         planowane wydatki budżetu JST, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych
         planowany deficyt / planowana nadwyżka budżetu JST wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo
         przeznaczenia nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialne
         planowane przychody budżetu JST
         planowane rozchody budżetu JST
         limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych samorządowych
         papierów wartościowych
         wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu
         poręczeń i gwarancji udzielonych przez JST
         zasady wykonywania budżetu JST w roku budżetowym, wynikające z odrębnych od ustawy
         o finansach publicznych ustaw
         uprawnienia jednostki pomocniczej do prowadzenia gospodarki finansowej w ramach budżetu gminy
16
   Podatki i składki ZUS. Kapitał początkowy
          podatki w JST
          zasady opłacania składek na poszczególne fundusze
          kapitał początkowy w JST
12
   Zamówienia publiczne
          podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych
          tryby udzielania zamówień publicznych w JST
          środki ochrony prawnej
          naruszenia prawa zamówień publicznych
24
   Segmenty rynku finansowego i ich instrumenty
          Rynek pieniężny, rynek kapitałowy, rynek walutowy, rynek terminowy i rynek depozytowo-kredytowy
          - rola poszczególnych segmentów  w zaspokajaniu potrzeb uczestników rynku finansowego
7
   Inwestowanie w papiery wartościowe 7
   Rachunkowość budżetowa
          Polityka budżetowa jednostki samorządu terytorialnego, konta bilansowe i pozabilansowe.
74
   Sprawozdawczość jednostek samorządu terytorialnego
          Zmiany w sprawozdaniach, podmioty zobowiązane do sporządzania sprawozdań, formy i terminy
          sporządzania sprawozdań przez poszczególne jednostki, korekty sprawozdań.
4
   Budżetowanie zadaniowe i controling
          Budżet zadaniowy- pojęcie i istota; Ewaluacja metod budżetowania w sektorze publicznym;
          budżetowanie zadaniowe a nowe zarzadzanie publiczne.
20
   System kontroli
          Pojęcie, znaczenie i rodzaje kontroli; Elementy kontroli wg modelu COSO; Standardy kontroli
          zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych;  Organizacja kontroli zarządczej;
          Koordynowanie zadań kontroli zarządczej; Procedury kontroli; Plan działalności i sprawozdanie
          z wykonania planu działalności zarządczej; Samoocena kontroli zarządczej;  Zarządzanie ryzykiem
          jako element kontroli zarządczej; Oświadczenia o stanie kontroli zarządczej.
8
RAZEM    180


Wykładowcy:

Studia prowadzą specjaliści, doświadczeni wykładowcy oraz eksperci z wieloletnim doświadczeniem, posiadający szeroką praktykę podbudowaną wiedzą teoretyczną – ukończone studia podyplomowe, liczne kursy. Autorzy wielu publikacji oraz programów szkoleniowych.

Tryb nauki i czas trwania:

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w piątki, soboty i niedziele, co dwa lub trzy tygodnie. Program studiów obejmuje  180  godzin zajęć. Zajęcia prowadzone są w formie m.in.: wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów.

Warunkiem ukończenia studiów jest aktywny udział w zajęciach, wykazanie się właściwym poziomem wiedzy i uzyskanie wymaganych zaliczeń oraz zdanie końcowych egzaminów pisemnych przewidzianych w programie studiów.

Cena:

  • Opłata wpisowa: 0 zł
  • Czesne semestralne: 1 500 zł (Istnieje możliwość rozłożenia czesnego na raty)

Absolwenci otrzymują

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji Lublinie
  • Dyplom Menedżerski Fundacji „OIC Poland"

powrót

do góry

Partnerzy

  • Diversis
  • Ingenio. Projekty rozwoju.
  • SEED Fundation
  • LINKI
  • www.funduszeeuropejskie.gov.pl
  • www.lawp.lubelskie.pl
  • www.mpips.gov.pl
  • www.parp.gov.pl
  • wuplublin.praca.gov.pl
  • www.frse.org.pl

ul. Gospodarcza 26
20-213 Lublin

tel.: 81 710-46-30
fax: 81 746-13-24

realizacja: ediso.pl