Newsletter
Jeżeli chcesz być na bieżąco z informacjami podaj swój e-mail
Zadaj pytanie
naszemu
Ekspertowi
Cel:
Celem studiów jest zdobycie przez uczestników praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu rachunkowości, koniecznej do skutecznego i efektywnego wykonywania zawodu Głównego Księgowego jednostkach sektora finansów publicznych.
Dla kogo:
Studia adresowane są do pracowników działów ekonomiczno-księgowych zatrudnionych w jednostkach sektora finansów publicznych oraz inne osoby pragnące poszerzyć swoja wiedzę z zakresu rachunkowości budżetowej.
Program:
Nazwa modułu | Liczba godzin |
Prawno-finansowe podstawy funkcjonowania samorządu terytorialnego prawnoustrojowe podstawy JST zadania publiczne JST |
8 |
Budżet jednostek samorządu terytorialnego planowane dochody budżetu JST, z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych planowane wydatki budżetu JST, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych planowany deficyt / planowana nadwyżka budżetu JST wraz ze źródłami pokrycia deficytu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialne planowane przychody budżetu JST planowane rozchody budżetu JST limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych samorządowych papierów wartościowych wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez JST zasady wykonywania budżetu JST w roku budżetowym, wynikające z odrębnych od ustawy o finansach publicznych ustaw uprawnienia jednostki pomocniczej do prowadzenia gospodarki finansowej w ramach budżetu gminy |
16 |
Podatki i składki ZUS. Kapitał początkowy podatki w JST zasady opłacania składek na poszczególne fundusze kapitał początkowy w JST |
12 |
Zamówienia publiczne podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych tryby udzielania zamówień publicznych w JST środki ochrony prawnej naruszenia prawa zamówień publicznych |
24 |
Segmenty rynku finansowego i ich instrumenty Rynek pieniężny, rynek kapitałowy, rynek walutowy, rynek terminowy i rynek depozytowo-kredytowy - rola poszczególnych segmentów w zaspokajaniu potrzeb uczestników rynku finansowego |
7 |
Inwestowanie w papiery wartościowe | 7 |
Rachunkowość budżetowa Polityka budżetowa jednostki samorządu terytorialnego, konta bilansowe i pozabilansowe. |
74 |
Sprawozdawczość jednostek samorządu terytorialnego Zmiany w sprawozdaniach, podmioty zobowiązane do sporządzania sprawozdań, formy i terminy sporządzania sprawozdań przez poszczególne jednostki, korekty sprawozdań. |
4 |
Budżetowanie zadaniowe i controling Budżet zadaniowy- pojęcie i istota; Ewaluacja metod budżetowania w sektorze publicznym; budżetowanie zadaniowe a nowe zarzadzanie publiczne. |
20 |
System kontroli Pojęcie, znaczenie i rodzaje kontroli; Elementy kontroli wg modelu COSO; Standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych; Organizacja kontroli zarządczej; Koordynowanie zadań kontroli zarządczej; Procedury kontroli; Plan działalności i sprawozdanie z wykonania planu działalności zarządczej; Samoocena kontroli zarządczej; Zarządzanie ryzykiem jako element kontroli zarządczej; Oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. |
8 |
RAZEM | 180 |
Wykładowcy:
Studia prowadzą specjaliści, doświadczeni wykładowcy oraz eksperci z wieloletnim doświadczeniem, posiadający szeroką praktykę podbudowaną wiedzą teoretyczną – ukończone studia podyplomowe, liczne kursy. Autorzy wielu publikacji oraz programów szkoleniowych.
Tryb nauki i czas trwania:
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w piątki, soboty i niedziele, co dwa lub trzy tygodnie. Program studiów obejmuje 180 godzin zajęć. Zajęcia prowadzone są w formie m.in.: wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów.
Warunkiem ukończenia studiów jest aktywny udział w zajęciach, wykazanie się właściwym poziomem wiedzy i uzyskanie wymaganych zaliczeń oraz zdanie końcowych egzaminów pisemnych przewidzianych w programie studiów.
Cena:
Absolwenci otrzymują